Yritysten välinen kaupankäynti on perustunut
vuosisatoja vuorovaikutukseen Henkilökohtaiset suhteet ovat vaikuttaneet yritysten väliseen vienti- ja tuontikauppaan ja kotimarkkinoiden kaupankäyntiin, historian mukaan jopa kivikaudesta lähtien! Ihminen haluaa kohdata ihmisen Teknologian kehityksestä huolimatta ihminen ajattelee ja tekee päätöksiä samalla tavalla kuin ennenkin. Kaupankäynnin ja yhteistyön tekijöitä ovat edelleen samat seikat, hyvä vuorovaikutus ja laadukas tekeminen, joista seuraa luottamusta ja kehitystä. Ostajan ja myyjän yhteiset tavoitteet vievät yhteistyötä eteenpäin. Viestintä ihmisten kesken on täynnä haasteita. Miksi aivot sanovat ei? Lainauksia Markku Lappalaisen kirjoittamasta mainiosta kirjasta. ”Sanoman perille menoon vaikuttaa myös viestin vastaanottaja. Vastaanottajan viestille antama merkitys piilee hänessä itsessään, ei suinkaan esimerkiksi viestissä käytetyissä sanoissa”. ”Viestin tulkintaan vaikuttavat voimakkaasti taustamme, eletyt ja koetut elämäntilanteet, persoonallinen otteemme elämään ja tapamme.” Lisäksi muun muassa ”tilannekokemukset työhistoriamme aikana ja roolimme työorganisaatiossa”. ”Jos meillä on kokemusta, niin meillä on ennakko-odotuksia, koska uskomme tietävämme mitä odottaa. Yksi totuuden tyyppi on uskomustotuus. Se tarkoittaa, että sinulla on jokin uskomus. Paradoksaalista on se, että tätä pidetään kaikista totuuksista voimakkaimpana, vaikka sen perusteet ovat kaikkein heikoimmat”. Kirjoittaa Markku Lappalainen Henkilökohtainen vuorovaikutus on kilpailuetu Nykyisin lähes kaikkien ongelmana on ”kiire”. Siihen vedoten halutaan tutustua ja neuvotella etäyhteyksillä. Tässä on paljon ongelmia. Tapaamisessa kasvojen ilmeet, eleet, liikkeet ja äänensävy vaikuttavat tapahtuvan viestinnän tulkintaan jopa 55-80%. Eipä siis ihme, että henkilökohtaiset tapaamiset livenä sujuvat luonnollisen leppoisasti. Aivan mahtava kokemus on tavata läsnä olevia ihmisiä. Läsnä oleva myynti-ihminen luo kilpailuetua Millaisella vuorovaikutuksella ja myyntiresurssilla myyntiä ja tarjontaa tehdään yrityksissä? Kartoittamalla kilpailijoiden menetelmiä, myynti-ihmisten määrää ja roolia sekä vertaamalla niitä omaan tilanteeseen, voi pohtia kuinka kannattavaa olisi panostaa vuorovaikutteiseen myyntiin? Pienin askelin ja pienillä teoilla lisää myyntiä Vuorovaikutteisesti ja systemaattisesti tarjontaa ja myyntiä tekemällä saavutetaan hyviä tuloksia, varsinkin kun huomioidaan läsnä olevasti asiakas, hänen tarpeensa ja kiinnostuksen kohteensa. Ota yhteyttä! Aloitetaan tutustumalla ja kartoitetaan yhteistyössä yritysmyyntiinne uusia mahdollisuuksia. Kirje tai postikortti tarjoavat yllättävän edullisia mahdollisuuksia! Hän, joka saa kirjeen tai postikortin, lukee sen! Millaisia uusia liikekontakteja ja -kumppaneita tarvitset juuri nyt? Tutustu tästä videosta liikekontaktien hakupalveluumme. Elämme uudenlaista aikaa. Myyntistrategian pohdinta on paikallaan. Tässä on lyhyt esitys tiimimme näkökulmaan. Etsitkö ostettavaa liiketoimintaa tai yritystä? Onko tarpeenasi löytää ostaja yritykselle? |