Voiko mahdollistava ajattelu lisätä yritysmyyntiänne?”Mahdollistava ajattelu liittyy havainnointiin, luovuuteen ja huumoriin. Näillä kaikilla on sama perusta, ne perustuvat sattumiin, ideoihin, ärsykkeisiin ja uteliaisuuteen!” Kirjoittaa Markku Lappalainen mainiossa kirjassaan, Miksi aivot sanovat ei. ”Havainnointi, luovuus ja huumori ovat harvinaisia, koska mieli on taipuvainen tekemään, on/ei johtopäätöksiä ja näkee sitä, mitä on valmistautunut näkemään. Kun aivot ovat muodostaneet mallinsa, käyttää ihminen niitä ajattelematta. ”Mahdollistavan ajattelun ydin on siinä, että ei muodosteta mielipidettä tärkeästä asiasta, ennen kuin on kuultu sitä koskevat oleelliset tosiasiat ja väitteet” jatkaa Lappalainen. ”Mahdollistava ajattelu liittyy uusien ajatusten luomiseen. Kysymällä entäpä jos? Lisätään mahdollistavaa ajattelua, sen sijaan että sanottaisiin kyllä tai ei” Hyvä vuorovaikutus ihmisten kesken ostamisen ja myynnin eri vaiheissa tukevat molempien osapuolien mahdollistavaa ajattelua ja siten uusien vaihtoehtojen ja ratkaisujen löytymistä. Millaisia mahdollistavia ajatuksia Sinulle heräsi tästä kirjoituksesta? Yritysten välinen kaupankäynti on |